Szukaj na tym blogu

1 komentarze

Nowe media i przemiany współczesnej kultury- polskojęzyczna bibliografia

wtorek, kwietnia 12, 2005

Przedstawiam Wam zgromadzoną przeze mnie polskojęzyczną bibliografię dotyczącą nowych mediów. Zdaję sobie sprawę, że to lista niepełna, dlatego będzie co jakiś czas aktualizowana.

Literatura polskojęzyczna dotycząca nowych i starych mediów, komunikowania i przemian współczesnej kultury (planowana ciągła aktualizacja):

Baudrillard, J. (2005). Pakt jasności. O inteligencji zła. Warszawa: Sic!

Baudrillard, J. (2005). Symulakry i symulacja. Warszawa: Sic!

Bauer, Z., Chudziński, E. (red.) (2004). Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków: Universitas.

Bendyk, E. (2004). Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.

Bendyk, E. (2002). Internet - świat i reszta świata. Res Publica Nowa, październik

Berry, D. M. (2005). Rzecz wspólna- idea. Lampa. Literatura, muzyka, sztuka, 2 (11).

Bobryk, J. (2001). Spadkobiercy Teuta. Ludzie i media. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Bolter, J. D. (1990). Człowiek Turinga. Kultura Zachodu w wieku komputera. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.

Castells, M. (2003). Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

Chomsky, N. (2000). Zysk ponad ludzi. Neoliberalizm a ład globalny. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.

Davis, F. Komputer. Wszechświat, „Magazyn Sztuki” 1998, nr1.

Fiske, J. (1999). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.

Goban- Klas, T. (2002). Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa, Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Goban- Klas, T. (2002), "Surfowanie, czyli żeglowanie w cyberprzestrzeni czyli o wychowaniu człowieka medialnego i mobilnego homo internetus". Kraków: AGH.

Godzic, W. (2002). Telewizja jako kultura. Kraków: Rabid.

Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Gwóźdź, A. (1997). Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer. Kraków: Universitas.

Gwóźdź, A., Zawojski, P. (red.), (2002). Wiek ekranów. Przestrzenie kultury widzenia. Kraków: Rabid.

Gwóźdź, A. (2004). Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders. Kraków: Universitas.

Hopfinger, M. (1997). Kultura audiowizualna u progu XXI wieku. Warszawa: Instytut Badań Literackich.

Hopfinger, M. (2002). Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Warszawa: Oficyna Naukowa.

Jonscher, C. (2001). Życie okablowane. Kim jesteśmy w epoce przekazu cyfrowego? Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza s.a.

Jung, B. (red.), (2001). Media, komunikacja, biznes elektroniczny. Warszawa: Difin.

Juszczyk, S. (2002). Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Kita, B. (2003). Między przestrzeniami. O kulturze nowych mediów. Kraków: Rabid.

Kluszczyński, R. W.(2002). Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Kraków: Rabid.

Lem, S.(2000). Okamgnienie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.

Lessig, L. (2005). Twórcy. Lampa. Literatura, muzyka, sztuka, 2 (11).

Levinson, P. (1999). Miękkie ostrze. Warszawa: MUZA s.a.

Marecki, P. (red.), (2002). Liternet. Literatura i Internet. Kraków: Rabid.

Marecki. P. (red.), (2003). Liternet.pl. Kraków: Rabid.

Manovich, L. (2003). Kim jest autor? Modele autorstwa w nowych mediach. Odebrane: wrzesień 22, 2003, z: http://www.cyberforum.edu.pl

McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo- Techniczne.

Morse, M. Co jedzą cyborgi? Logika oralna w społeczeństwie informacyjnym, „Magazyn Sztuki” 1998, nr1.

Negroponte, N. (1997). Cyfrowe życie: jak się odnaleźć w świecie komputerów. Warszawa: Książka i Wiedza.

Nurczyńska- Fidelska, E. (red.), (2001). W świecie mediów. Kraków: Rabid.

Ong, W. (1992), Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Postman, N. (2004). Technopol. Triumf techniki nad kulturą. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza s.a.

Rifkin, J. (2001). Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.

Rifkin, J. (2003) Wiek dostępu. Nowa kultura hiperkapitalizmu, w której płaci się za każdą chwilę życia. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.

Sitarski, P. (2002). Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej. Kraków: Rabid.

Szeja, J. Z. (2004). Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej. Kraków: Rabid.

Thompson, J. B. (2001). Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.

Wallace, P. (2001). Psychologia Internetu. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

Williams, S. (2004). W obronie wolności. Krucjata hakera na rzecz wolnego oprogramowania. Gliwice: Helion.

Wilkoszewska, K. (1999). Piękno w sieci. Estetyka a nowe media. Kraków: Universitas.

Zawojski, P. (2000). Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią. Kielce: Wydawnictwo Szumacher.

1 Responses:

natulka Says:

Bez wątpienia media przez ostatnie lata mocno się zmieniły. Dzisiaj mamy dostęp do setek kanałów telewizyjnym a to dzięki pakietom oferowanych przez takich nadawców jak https://fiberlink.pl/ . Nie mówiąc już o internecie, to już milowy krok w przód