Szukaj na tym blogu

3

Antypropaganda

sobota, stycznia 27, 2007



W ramach walki politycznej, czyli kontynuując poprzedni wpis, przedstawiam Wam ciekawy przykład antypisowskiej propagandy. Przy okazji możecie zobaczyć, jak domowymi, remiksowymi metodami skonstruować silny, polityczny komunikat medialny. A zmiksowano piosenkę Rammstein "Ich will" z fragmentami wystąpień braci Kaczyńskich. Oczywiście, jeśli chcecie możecie odebrać krytycznie, ja jednak w tej chwili z kogoś, kto starał się być w miarę neutralny w politycznej debacie, zamieniam się w radykalnego antypisowca. Homogniczność kulturowa i pisowska "wola mocy" nie przypadły mi do gustu, a hasła odnawiania kraju, przeprowadzane pod zmienioną nazwą- z RP 3.0 na RP 4.0, za bardzo przypominają mi zmiany Republiki Weimarskiej w III Rzeszę.

Ostrzegam, że film prawdopodobnie narusza prawa autorskie przynajmniej kilku osób, chociaż nie jestem pewien, czy w większości przypadków nie jest to dozwolony użytek.

Tag: ,
Creative Commons License
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 2.5 Polska.

3 Responses to "Antypropaganda"

Unknown Says:

komunikat rzeczywiście silny i jednoznaczny. Ciekawie też pokazuje, jak w ostatnim czasie - za sprawą podsycanej przez PiS ideologicznej polaryzacji (solidarni vs. liberalni)- ewoluował polski internet, stając się coraz istotniejszym obszarem politycznej walki. Jeszcze trochę, a skroci się dystans między nami a USA, gdzie blogosfera jest bardzo rozpolitykowana.

GDS Says:

Ja jestem za rozpolitykowaniem. na dobrą sprawę wszystko jest polityczne, nawet architektura sieci. i chociaż kiedyś chciałem zgrywać neutralnego naukowca- niektórzy medio-blogerzy tak robią- to jako pedagog wręcz muszę mieć konkretne polityczne poglądy. Bo edukacja nie opiera się tylko na psychologii i socjologii, ale na dobrą sprawę głównie na ideologiach politycznych.

Anonimowy Says:

ale wyglad strony bardzo podobny do winterson.com