Szukaj na tym blogu

2

Wyszukiwarka Creative Commons w serwisie Flickr

wtorek, maja 23, 2006


Kilka dni temu fotograficzny serwis Flickr udostępnił wyszukiwarkę, która pozwala na szukanie zdjęć opublikowanych na licencjach Creative Commons. Myslę, że to duże ułatwienie, ponieważ do tej pory użytkownicy mogli dowiadywać się o tym, że zdjęcia są opublikowane na licencjach CC tylko za pomocą małych ikonek umieszczonych pod zdjęciami.

Dzięki nowej opcji serwis ułatwi wyszukiwanie zdjęć, które chcemy wykorzystać, nie mając jednoczesnie wyrzutów sumienia z powodu łamania prawa autorskiego (oczywiscie, jesli ktos miewa takie wyrzuty). To ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy chcą legalnie dzielić się dobrami kultury i z nich korzystać. Myslę, że nowa opcja będzie wykorzystywana nie tylko przez bloggerów, ale również przez instytucje nastawione na działalnosć komercyjną oraz przez studentów do różnego rodzaju multimedialnych projektów zaliczeniowych.


Tag: , ,
Creative Commons License
Ten wpis jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.0 Poland.

2 Responses to "Wyszukiwarka Creative Commons w serwisie Flickr"

Anonimowy Says:

z tego co pamietam ta wyszukiwarka fotek na licencji CC dziala juz od dluzszego czasu, ale moge sie mylic.
znow zmiana wizerunku hiperbloga?
co sie stalo z chmurka tag'ow?
marcin

GDS Says:

Być może dopiero teraz odnalazłem wyszukiwarkę zdjeć na licencji CC w serwisie Flickr. Wiem, że wcześniej była możliwość podobnego wyszukiwania ze strony CC. A co do chmury, jak pisałem, była ułomna, tzn. tworzyła tagi na zasadzie nieznanego mi klucza i nie było to raczej odwzorowanie haseł, pod jakimi umieszczam wpisy. Ideałem byłoby umieszczenie na blogu chmury tagów z mojego profilu w Technorati, ale serwis oferuje jedynie możliwość linkowania do profilu. Zmieniłem wygląd, ponieważ poprzedni był nudny i coś mi w nim nie pasowało.