Przedstawiam Wam zgromadzoną przeze mnie polskojęzyczną bibliografię dotyczącą nowych mediów. Zdaję sobie sprawę, że to lista niepełna, dlatego będzie co jakiś czas aktualizowana.
Literatura polskojęzyczna dotycząca nowych i starych mediów, komunikowania i przemian współczesnej kultury (planowana ciągła aktualizacja):
Baudrillard, J. (2005). Pakt jasności. O inteligencji zła. Warszawa: Sic!
Baudrillard, J. (2005). Symulakry i symulacja. Warszawa: Sic!
Bauer, Z., Chudziński, E. (red.) (2004). Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków: Universitas.
Bendyk, E. (2004). Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.
Bendyk, E. (2002). Internet - świat i reszta świata. Res Publica Nowa, październik
Berry, D. M. (2005). Rzecz wspólna- idea. Lampa. Literatura, muzyka, sztuka, 2 (11).
Bobryk, J. (2001). Spadkobiercy Teuta. Ludzie i media. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Bolter, J. D. (1990). Człowiek Turinga. Kultura Zachodu w wieku komputera. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Castells, M. (2003). Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Davis, F. Komputer. Wszechświat, „Magazyn Sztuki” 1998, nr1.
Fiske, J. (1999). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Goban- Klas, T. (2002). Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa, Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Goban- Klas, T. (2002), "Surfowanie, czyli żeglowanie w cyberprzestrzeni czyli o wychowaniu człowieka medialnego i mobilnego homo internetus". Kraków: AGH.
Godzic, W. (2002). Telewizja jako kultura. Kraków: Rabid.
Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Gwóźdź, A. (1997). Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer. Kraków: Universitas.
Gwóźdź, A., Zawojski, P. (red.), (2002). Wiek ekranów. Przestrzenie kultury widzenia. Kraków: Rabid.
Gwóźdź, A. (2004). Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders. Kraków: Universitas.
Hopfinger, M. (1997). Kultura audiowizualna u progu XXI wieku. Warszawa: Instytut Badań Literackich.
Hopfinger, M. (2002). Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Jonscher, C. (2001). Życie okablowane. Kim jesteśmy w epoce przekazu cyfrowego? Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza s.a.
Jung, B. (red.), (2001). Media, komunikacja, biznes elektroniczny. Warszawa: Difin.
Juszczyk, S. (2002). Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Kita, B. (2003). Między przestrzeniami. O kulturze nowych mediów. Kraków: Rabid.
Kluszczyński, R. W.(2002). Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Kraków: Rabid.
Lem, S.(2000). Okamgnienie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Lessig, L. (2005). Twórcy. Lampa. Literatura, muzyka, sztuka, 2 (11).
Levinson, P. (1999). Miękkie ostrze. Warszawa: MUZA s.a.
Marecki, P. (red.), (2002). Liternet. Literatura i Internet. Kraków: Rabid.
Marecki. P. (red.), (2003). Liternet.pl. Kraków: Rabid.
Manovich, L. (2003). Kim jest autor? Modele autorstwa w nowych mediach. Odebrane: wrzesień 22, 2003, z: http://www.cyberforum.edu.pl
McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo- Techniczne.
Morse, M. Co jedzą cyborgi? Logika oralna w społeczeństwie informacyjnym, „Magazyn Sztuki” 1998, nr1.
Negroponte, N. (1997). Cyfrowe życie: jak się odnaleźć w świecie komputerów. Warszawa: Książka i Wiedza.
Nurczyńska- Fidelska, E. (red.), (2001). W świecie mediów. Kraków: Rabid.
Ong, W. (1992), Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Postman, N. (2004). Technopol. Triumf techniki nad kulturą. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza s.a.
Rifkin, J. (2001). Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.
Rifkin, J. (2003) Wiek dostępu. Nowa kultura hiperkapitalizmu, w której płaci się za każdą chwilę życia. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.
Sitarski, P. (2002). Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej. Kraków: Rabid.
Szeja, J. Z. (2004). Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej. Kraków: Rabid.
Thompson, J. B. (2001). Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Wallace, P. (2001). Psychologia Internetu. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Williams, S. (2004). W obronie wolności. Krucjata hakera na rzecz wolnego oprogramowania. Gliwice: Helion.
Wilkoszewska, K. (1999). Piękno w sieci. Estetyka a nowe media. Kraków: Universitas.
Zawojski, P. (2000). Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią. Kielce: Wydawnictwo Szumacher.
1 Responses:
Bez wątpienia media przez ostatnie lata mocno się zmieniły. Dzisiaj mamy dostęp do setek kanałów telewizyjnym a to dzięki pakietom oferowanych przez takich nadawców jak https://fiberlink.pl/ . Nie mówiąc już o internecie, to już milowy krok w przód
Prześlij komentarz