Szukaj na tym blogu

3

Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Kreatywność Oporu w Edukacji"

sobota, maja 13, 2006

Już jutro rozpocznie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Kreatywność Oporu w Edukacji" organizowana przez Pomorską Akademię Pedagogiczną w Słupsku. Całość będzie miała miejsce w Ustce. Strona Konferencji jest tutaj, a sami Organizatorzy piszą o Konferencji:

“Celem organizowanej konferencji jest podjęcie dyskusji naukowej na temat kreatywności oporu w edukacji w wymiarze teoretycznym i praktycznym.

Umiejętności kreatywne i ekspansywne są istotą oporu twórczego. Dają one człowiekowi zadatki podmiotowości, które będzie rozwijał w toku własnej aktywnej działalności. Jest to swoiste przekraczanie konieczności istniejących w społeczeństwie i umieszczanie podmiotowych działań w przestrzeni, którą będą dopiero współkształtować. Kreatywność oporu w edukacji charakteryzuje się samodzielnością myślową i odwagą cywilną, wyposażoną w szczególny poziom wrażliwości moralnej i wyobraźni, dający o sobie znać w zdolności do refleksji „toczenia sporu z samym sobą, jak i ze światem”.

Podczas konferencji będę miał przyjemność wygłosić referat "Elektroniczny o(d)pór edukacyjny przeciwko ograniczaniu kreatywnych możliwości nowych mediów", który, mam nadzieję, ukaże się później w publikacji pokonferencyjnej.

Tag: , ,

Creative Commons License
Ten wpis jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.0 Poland.

3 Responses to "Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Kreatywność Oporu w Edukacji""

Anonimowy Says:

no wlasnie sie zastanawialam niedawno czy u kwiecinskiego nie pisac magisterki :) takie slawy u nas siedza ;-P

GDS Says:

Oczywiście, że pisać u prof. Kwiecinskiego. Ja miałem przyjemność pisania u prof. Rutkowiak.

GDS Says:

Co do kreatywności, to jest bardzo dużo pojęć niemierzalnych. Wszystko zależy od podejścia, bo podobnie moglibyśmy zrezygnować z rozmawiania o miłości, bo jest niemierzalna. Podejście ilościowe może być czasami zgubne. W każdym razie konferencja nie miała na celu podawanie natężenia oporu w liczbach, ale dyskusję o tym, czy opór w edukacji jest potrzebny i w jakich sytuacjach się pojawia.